רמלה - קרובה ללב שלך

,

משבר הקורונה - עדכונים רמלה

ברכת ראש העיר ומנהלת אגף החינוך והנוער לתלמידים והוריהם לקראת הפסח

תלמידים והורים יקרים,

אנו שרויים כבר מספר שבועות  במצב חדש  אשר נכפה עלינו. ימים אלו, בתיקונם, אלו ימים של עבודה מאומצת בבתי הספר ימים של שיא, תגבורים, ימים ממוקדים, מרוץ לקראת הבגרויות הקרבות.   ימים אלו , ימי טרום פסח, אלו ימים חגיגיים. גני הילדים ובתי הספר חוגגים את ליל הסדר.  הילדים מגיעים בלבן מצוידים בעלה של חסה, ביצה קשה ותפוח אדמה. יחד שואלים בשירה את הקושיות וחוגגים את הנס הנפלא , גאולת עם ישראל ממצרים.

השנה, ימי טרום הפסח נראים שונה. מוסדות החינוך סגורים ואיש איש בביתו. דווקא בימים אלו אנו רוצים  לחזק את ידכם ולהדגיש את ייחודו של הפסח הקרב עלינו לטובה:

נתמקד בשני היבטים, האחד -הגאולות הפרטיות והחברתיות  החברתית שלנו מ"מצרים" המודרנית ,השני -הערבות ההדדית.

 יציאת מצרים    

כל אחד צריך מצרים | אמנון ריבק

כָּל אָדָם צָרִיך שֶׁתִּהְיֶה לוֹ
אֵיזוֹ מִצְרַיִם,
לִהְיוֹת מֹשֶׁה עַצְמוֹ מִתּוֹכָהּ
בְּיָד חֲזָקָה,
אוֹ בַּחֲרִיקַת שִׁנַּיִם
.

 הגאולה ממצרים משמעותה גאולה משעבוד. כל  אחד ואחת מאתנו בהיבט האישי משועבד לדברים שונים וברמות שונות:  שיעבוד לאגו , לכמה לייקים קיבלתי, שיעבוד לפחדים  "אני לא יכול" , "אני לעולם לא אצליח" , שיעבוד למראה חיצוני, המחשבה שהמראה שלנו הוא חזות הכל ועוד ועוד. גם אנו כחברה  הפכנו להיות משועבדים. שיעבוד לחומריות, למעמד, לריחוק מערכים מוסריים, הצדקה של אי שויון חברתי ועוד. כולנו כחברה גם  הפכנו להיות עבדים של הזמן. לא מעט שירים נכתבו על כך.. כמה פעמים דחינו ביקור אצל הסבים והסבתות? פגישה עם חבר? אמרנו לעצמנו שאין לנו זמן.. ועכשיו כשהוא נמצא לרשותנו בשפע, אין לנו אפשרות.

ובנקודה זו, השהות הכפויה בבתים, החובה  להיות במרחק מאנשים אחרים, אלו הפכו אירוע בזמן שמאפשר לנו לעצור ממרוץ החיים, להתקרב לעצמנו , להביט בכבלים האישיים והחברתיים שכובלים אותנו ולפעול להתיר אותם. בפורים נפל הפור ובפסח תבוא הגאולה. הגאולה האישית והחברתית של כולנו מכבלי נהנתנות ודברי הבל,  התבוננות בסולם הערכים שלנו, בחינתו, ואם יש צורך גם נחשב מסלול מחדש ובסופו של דבר נצא חזקים וטובים יותר.

 

ערבות הדדית

ערבות הדדית היא אחד מערכי היסוד של העם היהודי. 'כל ישראל  ערבים זה לזה' הוא ביטוי שטבעו חז"ל. הביטוי מציין את הסולידריות בין יהודים ואחריותו של כל יהודי לשלומו ורווחתו של חברו. בימים אלו  נגלות  שוב פניה היפות של החברה . מערכת החינוך מנהלי בתי הספר, הצוותים החינוכיים, מנהלות הגנים ותומכות ההוראה כל אלו התגייסו ונרתמו  במקצועיות ובמסירות  על מנת לשמור על החיבור, תחושת השייכות והביטחון של התלמידים.  לאיש החינוך המוכר לילדים ולהורים , תפקיד בעל ערך רב. הוא מחבר בין השגרה המבורכת לעת החירום.  המפגש , גם אם הוא במרחב הדיגיטאלי משרה ביטחון רב. הצוותים מגלים יצירתיות רבה ומכינים שלל  רב של  משימות מעניינות עבור התלמידים. בנוסף לכך נשלחות מידי יום ברכות הדדיות של הצוותים לתלמידים ושל התלמידים והוריהם לצוותים.  קהילת בית הספר התחזקה מאוד. נוצרו חיבורים מהודקים , שמחממים את הלב.

על אף החובה להיות  בבתים, גילויי הערבות ההדדית אינם פוסקים, אלא להיפך. אנו רואים  כיצד רוח ההתנדבות עולה וגואה, מי במתן תרומות, מי בשיחות טלפוניות עם קשישים עריריים ומי בחלוקת מזון ותרופות . אנו רואים כיצד אומני ישראל נרתמו אף הם להעלאת מצב הרוח הציבורי  באמצעות קיום הופעות , אשר משודרות באקרנים , הופעות במרחב ציבורי כאשר התושבים נמצאים במרפסות ועוד ועוד גילויים של ערבות הדדית.

אנו רוצים  לציין במיוחד את צוותי מערכת הבריאות אשר עושים ימים כלילות  על מנת לשמור על חיינו. עלינו להוקיר זאת ולזכור את מסירותם הרבה תמיד. 

תלמידים והורים יקרים, ערב חג הפסח התש"ף ברצוננו לברך כל אחד ואחת מכם , שנצא ממצרים הפרטית שלנו, שנפעל לחברה טובה וראויה,  שנהיה ערבים זה לזה ושיבואו ימים טובים עלינו ועל כל ישראל.

באיחולי בריאות,

 

 אלונה קליימן                                                                                                 מיכאל וידל

מנהלת אגף החינוך והנוער                                                                               ראש העיר    

 

 

חזרה
Facebook