רמלה - קרובה ללב שלך

,

כתבות 2020

למעלה מ- 1,056 תושבים נהנו משירותי המרכז לגישור ברמלה

השפה הגישורית ברמלה הפכה לסיפור הצלחה בדמותו של מרכז גישור פעיל שהפך למודל לחיקוי ברמה הארצית. במהלך שנת התש"ף  וגם בתקופת משבר הקורונה, המשיך המרכז בהצלחתו ביצירת דיאלוג אמתי בקרב התושבים באמצעות פעולות גישור, הסברה, מניעה וכבוד הדדי.  מרחיבים את הגשר

מרכז גישור ויישוב סכסוכים בקהילה - רמלה, הוקם במטרה ליצור תהליך שינוי חברתי ברמה עירונית לצמצום הקונפליקטים בחברה הרמלאית המגוונת, תוך יצירת דיאלוג בקרב התושבים על  ידי, פעולות גישור, הסברה ומניעה.  סיום שנת התש"ף וכניסתנו לשנה החדשה תשפ"א, הוא הזדמנות לסכום ביניים. בשנה שחלפה המשיך המרכז בפעילותו למען מציאת פתרון לסכסוכים מבלי להגיע לאלימות, או בתי משפט, באמצעות בניית הסכמות בבתים משותפים: מתן כלים לתושבים מכלל הקהילות יהודים וערבים במטרה להגיע לפתרונות עצמאיים לבעיותיהם, שיפור איכות חייהם והעצמתם.

מתחילת השנה ועד היום נהנו משירותי המרכז 1,056 תושבים. איש לא תיאר לעצמו, שהמרכז לגישור העירוני בעיר יהפוך למוקד עלייה לרגל, לא רק מצד תושבי העיר, אלא גם מצד ערים אחרות, שרואות בו מודל ייחודי  עם הצלחות מרשימות תוך זמן קצר יחסית.

"האוכלוסייה בעיר רמלה מורכבת מכ-93 תרבויות שונות, שכל אחת מהן מביאה אתה את האסור והמותר שלה, את האופי של פתרון סכסוך ואיך הם בכלל רואים את החיים בעיר" אומרת עליזה סילוורה, מנהלת המרכז.  "איך כל הדבר הזה יכול להתקיים ביחד מבלי להגיע למצב של אלימות ובתי משפט? הרעיון היה ליצור גשר בין כל התרבויות ובתוך כל תרבות".

ראש העיר מיכאל וידל: "אני רואה חשיבות רבה בנושא החיים המשותפים בעיר רב תרבותית, בחיזוק והקניית תחושת השייכות, ההידברות והיותנו עיר המהווה מגדלור של שכנות טובה ודו קיום בעיר רב תרבותית. בעיני הפעילות במרכז הגישור הם יותר מערך מקודש. בניית גשרי ההידברות מגן ועד בגרות, הדיאלוג המשותף הפורה והמוצלח בין הקהילות ברמלה הם ההוכחה הטובה ביותר להיותה של רמלה דוגמא ומופת לחיים משותפים. אני מברך על פעילות מרכז הגישור שהפכה לדוגמא ומופת בישראל".

יו"ר ועדת ההיגוי במרכז הגישור ברמלה, עו"ד אופיר שמחי: "גישור זה תהליך אלטרנטיבי וולנטרי ליישוב סכסוכים. כלומר, האנשים שמגיעים לתהליך הזה מגיעים אליו מתוך הסכמה והבנה שיש בתהליך הזה שלבים מסודרים כשמטרת העל היא להגיע לפתרון שמיטב עם הצדדים, לגישור מגיעים או דרך הקהילה, או דרך הפנייה של בית משפט, או באופן עצמאי".

גישור ודיאלוג בזמן קורונה

"מאז החלה התפשטות נגיף הקורונה, בתקופה בה נדרשים לשהות בבתים והמרחב שלנו מוגבל,  אנו עשויים למצוא את עצמנו בריבוי קונפליקטים ומתחים בין בני הבית או עם אחרים", אומרת מנהלת המרכז סילוורה, "צוות ומגשרי מרכז גישור ויישוב סכסוכים בקהילה – רמלה כאן בשבילכם, תוכלו להיעזר בנו ונשתדל לסייע במתן כלים לניהול נכון של הקונפליקטים ויישוב הסכסוך בהתאם להנחיות משרד הבריאות והתו הסגול.

במהלך השנה שחלפה ביצעו אנשי מרכז הגישור ומתנדביו פעילות ענפה בנושאים שונים ומגוונים בהם: סכסוכי שכנים, צרכנות, משפחה, יחסי עבודה, שוכר – משכיר, בני נוער, התחדשות עירונית: פתרון קונפליקטים, תהליכי בניית הסכמות, הכשרות לתושבים ועוד.

כמו כן עסק המרכז בפיתוח כוח אדם מקצועי והכשרות: קורס גישור בסיסי, פרקטיקום, תכנית פיתוח למגשרים, הרצאות העשרה בנושאים שונים כגון: סדנה בפתרון סכסוכים במשפחה,  גישור רב צדדי, גישור והגיל השלישי,  הכשרה לנאשמי בית משפט קהילתי, סדנא בנושא ניהול קונפליקטים למדריכי מוגנות בחטיבות ביניים – הרשות לביטחון קהילתי, פעולות גישור וחינוך: הטמעת השפה הגישורית בבתי הספר, תלמידים, מורים והורים.

דיאלוג קהילתי רב תרבותי, פורום מנהיגים - פועל במטרה לייצר דיאלוג ועשייה משותפת בין המנהיגים והקהילות השונות בעיר. בפורום חברים מנהיגים ממגוון הקהילות והתרבויות בעיר, יהודים וערבים, מוסלמים ונוצרים, ותיקים ועולים, דתיים וחילוניים.

אקטיביזם לסובלנות -  המרכז עוסק גם בעידוד גישה אקטיביסטית המקדמת עשייה למען הסובלנות בין אנשים, שכנים וקהילות. הרחבת השיח העירוני על סובלנות, לדוגמא: יום פעילות שהתקיים בבית ספר רעות סביב חג הסיגד והיכרות עם תרבות ומנהגי קהילת יוצאי אתיופיה – יוזמה של תושבת העיר.

מנהלי ומתנדבי המרכז לגישור מאמינים, כי המשך הטמעת השפה הגישורית בכל העיר ובכל המגזרים, היא המתכון להמשך ההצלחה גם בתשפ"א, סילוורה: "נמשיך להגיע לכל הקהילה, נמשיך להיות מודל מוביל בארץ לדבר ולתת מענה לכולם. חשוב לנו שהקהילה ברמלה תדע שאנחנו כאן בשביל כולם, כל אדם שרוצה או צריך לקבל מענה יקבל".

מרכז גישור ויישוב סכסוכים בקהילה – רמלה, ניתן לפנות באמצעות:

טלפון: 08-9771899, פקס: 073-2407225

דוא"ל: m_gishur@ramla.muni.il

חזרה
Facebook