רמלה - קרובה ללב שלך

,

כתבות 2020

המטרו מגיע לרמלה

רמלה, בונים ללא הפסקה

כל מה שרציתם לדעת על פרויקט התשתיות הגדול בישראל שמובילה חברת נט"ע- נתיבי תחבורה עירוניים, שמגיע גם לרמלה. ראש עיריית רמלה מיכאל וידל: "קו המטרו M1 מהווה עוגן חשוב במכלול תשתיות התחבורה של רמלה שתהפוך למטרופולין של אזור השפלה" 

בימים אלה מובילה חברת נת״ע - נתיבי תחבורה עירוניים, את תכנון פרויקט המטרו - פרויקט התשתית הגדול ביותר המקודם כיום במדינת ישראל שיגיע גם לרמלה. הפרויקט הוא למעשה נדבך נוסף במערך התחבורתי האדיר הנבנה כיום ברחבי מטרופולין ת"א, ומטרתו - יצירת תשתית תחבורה ציבורית מתקדמת, קישורית ומסונכרנת, שתביא להקלה משמעותית בהגעה מערי גוש דן ורמלה אל מרכזי התעסוקה הגדולים.

המערכת המתוכננת תכלול 3 קווים שיעברו ב-24 רשויות לאורך 149 ק״מ ו- 109 תחנות. ע״פ התחזיות תשמש מערכת קווי המטרו כ-2 מיליון נוסעים ביום ותבצע 450 מיליון נסיעות בשנה. 

ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, ברך על התקדמות הפרויקט וציין כי מדובר בפרויקט ענק שיהווה תוספת משמעותית למכלול תשתיות התחבורה של העיר רמלה. וידל: "קו המטרו M1 מהווה עוגן חשוב במכלול תשתיות התחבורה של רמלה שתהפוך למטרופולין של אזור השפלה. מדובר בפרויקט שבנייתו תמשך שנים רבות.  אני מאמין כי הפרויקט המדהים הזה יקדם ויתרום לפיתוחה של רמלה, לצד מימוש הסכמי הגג, יישום תכניות ההתחדשות העירונית ובניית שכונות חדשות".

מנכ"ל נת"ע, חיים גליק הוסיף: "פרויקט המטרו מצטרף למהפכה התחבורתית שמובילים משרדי התחבורה והאוצר במטרופולין תל אביב. ביחד עם מערכות תחבורה נוספות המוקמות כיום ברחבי הערים ובהן גם הרכבת הקלה, יגשר המטרו, על מרחקים משמעותיים יותר ויחבר את העיר רמלה למרכזי התעסוקה המובילים באמצעות מערכת מנהרות תת קרקעיות". בעיר רמלה יעבור תוואי המטרו  M1  לאורך הרחובות יצחק שדה, בר אילן ויוספטל ב- 3 תחנות מטרו שישרתו את תושבי העיר:

1. תחנת "רמלה מרכז"-  תשרת את  תושבי העיר באי קריית הממשלה, אלפי המבקרים בשוק העירוני  והתחנה המרכזית. התחנה סמוכה לתחנת רכבת ישראל "רמלה מרכז".
2. תחנת "ויצמן" – תשרת את  תושבי רמלה המתגוררים בסמוך לעיריית רמלה, בית המשפט ותחנת המשטרה. 
3. תחנת "משה שרת" –  תשרת את תושבי העיר המתגוררים בשכונות הוותיקות המיועדות  להתחדשות עירונית. על פי התכנון קו המטרו M1  שיעבור גם ברמלה עובר בציר צפון- דרום ומחבר את הערים הצפוניות והדרומיות במטרופולין למרכז העיר תל אביב. אורכו של הקו הוא כ- 85 ק"מ והוא ישרת 14 רשויות מקומיות בהם ייבנו 62 תחנות. מוצאו של קו המטרו העובר ברמלה הוא בעיר לוד, בהמשך יעבור הקו בבאר יעקב, ראשון לציון, חולון ותל אביב-יפו, ברמת השרון יתפצל קו M1 לשתי זרועות - זרוע אחת תעלה צפונה להוד השרון וכפר סבא, ואילו הזרוע השנייה תגיע עד להרצליה ורעננה.  

בחודש יולי, כחלק מהליכי התכנון,  קיימה חברת נת״ע מהלך הסברתי רחב שכלל חשיפה של הפרויקט על כלל היבטיו לתושבי הרשויות השונות בהן עתידה לעבור המערכת. בהתאם לצו השעה, ביצעה החברה חשיבה מחדש על פורמט המפגשים, כך שתוכל לשמור על בריאות הציבור וצוותי התכנון, ועם זאת לאפשר לציבור רחב ככל האפשר להיחשף לתכניות בשקיפות מלאה ותוך מתן פרטים רבים ככל האפשר שניתנו במסגרת המגזין ״חדשות המטרו״ שהוקדש גם לתושבי רמלה וישובי האזור לוד ובאר יעקב בו צפו כ- 4,300 גולשים.

בימים אלה פועלות עיריית רמלה אגף ההנדסה וחברת נת״ע במשותף, לתיאום שיח המשכי המבוסס על התכנים שהוצפו ע״י הגולשים, וזאת במטרה להנגיש את הפרויקט לציבור ולאפשר שיח רציף בין הגורמים העירוניים לגורמי התכנון לטובת העיר רמלה ותושביה.
מידע נוסף על פרויקט המטרו, מפות, מיקום התחנות ותיעוד המפגשים המקוונים ניתן למצוא באתר המטרו: metro.nta.co.il.

חזרה
Facebook