רמלה - קרובה ללב שלך

,

כתבות 2020

התערוכה מאות פעמים תוצג בגלריה לאומנות עכשווית ברמלה

במסגרת התערוכה החדשה, יציגו 4 אמניות מסקרנות עבודות המעוררות שאלות ותהיות בהקשר של נשיות. הנשים: אלה אבו קישק, נרדין סרוג', נעמה ערד ודיאנה קוגן , יציגו בתערוכה עבודות רישום, ניאון, מיצבים ועוד . אוצרת התערוכה ד"ר סמדר שפי: "התערוכה היא הרהור מורכב, לעיתים הומוריסטי – אירוני אך לאו דווקא אופטימי, על נשיות בהקשריה החברתיים והפרטיים". ראש העיר מיכאל וידל: " התערוכה "מאות פעמים", הרביעית בסדרה, היא הוכחה שרמלה מצויה על מפת האמנות העכשווית בישראל" 

בשעה טובה תפתח במרכז לאומנות עכשווית ברמלה שבמתחם מוזיאון רמלה, בשבוע הבא (יום שישי 3.7.20) התערוכה "מאות פעמים". במסגרת התערוכה החדשה, יציגו 4 אמניות מסקרנות עבודות המעוררות שאלות ותהיות בהקשר של נשיות. הנשים: אלה אבו קישק, נרדין סרוג', נעמה ערד ודיאנה קוגן , יציגו בתערוכה עבודות רישום, ניאון, מיצבים ועוד, חלקן ענקיות. 

"קווי מתח שונים עוברים בין יצירות התערוכה "מאות פעמים", טורדים, אבסורדים ועיקשים", אומרת ד"ר סמדר שפי, אוצרת המרכז והתערוכה. "התערוכה היא הרהור מורכב, לעיתים הומוריסטי – אירוני אך לאו דווקא אופטימי, על נשיות בהקשריה החברתיים והפרטיים". 

ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, ציין: "המרכז לאמנות עכשווית ברמלה, מהווה מרכיב תרבותי חשוב ומרכזי המשקף את החיים המשותפים בעיר רב תרבותית. התערוכה "מאות פעמים", הרביעית בסדרה, היא הוכחה שרמלה מצויה על מפת האמנות העכשווית בישראל, כיאה לעיר תרבות מובילה - רמלה עיר עולם. אני מזמין את הציבור למרכז לאמנות עכשווית בעיר רמלה". 

בתערוכה, שתי עבודות בשחור לבן , "179" של האלה אבו קישק, "דיאנה" של דיאנה קוגן, עבודות במימדים גדולים כמו עוטפות את המתבוננות/ים. אבו קישק כתבה בערבית ועברית מילים מתמלילי שיחות עם נפגעות עבירות מין. היא כותבת אותן בגדול על הקיר משאירה לדמיון הצופות ולצופים את הדימויים, את הזוועה. בעוד המילים הופכות דימויים לאבסטרקטיים. "מישהי, אני אומרת, תזכור אותנו" היא כותרת הרישום הענק שמציגה דיאנה קוגן ביצירה דיאנה עם כלבי הצייד. דמותה של האלה דיאנה מורכבת: אלת הציד ופטרונית חיות הבר, אלת פוריות מגינת היולדות ובתולה. הבחירה של קוגן לעסוק באלה שבשמה היא נקראת הופך את הרישום למעין דיוקן עצמי. בעבודת הניאון "חומוס- פול" של נרדין סרוג'י מובילה האמנית את הצופה להתבוננות בנוכחות כתב ערבי במרחב הישראלי, ואולי המערבי. כתב ערבי מתקשר בדרך כלל לכיתוב פוליטי, אולי דתי וכאן מנכיח את היומיומי שהפך לסמל. 

העבודות של נעמה ערד יוצרות אצל הצופה, בו זמנית, רתיעה ואמפתיה אינטנסיבית . בעבודה Legally Blonde  גוף  מתומצת לקווים  דקים,  עשויים גרביונים  מתוחים, נדמה כמתריס, אך מקובע לרצפה במנעולי מתכת. ההחפצה, הרמיזה/הפניה לעבדות לופתת את הצופים. 

"מאות פעמים" מהרהרת על מבנים של הצגת נשיות, החל במיתולוגיה (ב"דיאנה" צפון גם המיתוס  הנסיכה דיאנה "מלכת הלבבות" האיקונית ) ועד בובות – מבובות חלון ראווה ועד בובות מין שצילן מהדהד ב  Legally Blonde .

המרכז החדש לאמנות עכשווית רמלה  CACR שנפתח לפני כשנה ע"י עיריית רמלה וקרן רמלה, במתחם מוזיאון רמלה בניהולו של רון פלד, מציע אמנות מהמעלה הראשונה כשמטרתו להרחיב את המקום שתרבות תופסת בחיינו.  הכניסה לתערוכה חופשית ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, הציבור מוזמן.
 
 

חזרה
Facebook